Bether Communication kan varetage din AdWords, så du får mest ud af din annonceringsindsats. Vi kan sætte din AdWords kampagner op og vedligeholde dem.
AdWords annoncering
Bether Communication kan sætte dine AdWords kampagner op, så
din virksomhed får det maksimale ud af annonceringsbudgettet. Vi finder i
fællesskab ud af hvilke ord, som din virksomhed vil have mest gavn af at få
promoveret via AdWords. Derefter sætter vi kampagner i gang og vedligeholder
dem. Vi sørger løbende for at holde jer orienteret om indsatsen værdi, og om der
er behov for justeringer. AdWords annoncering er en dynamisk størrelse, som
kræver vedligeholdelse og løbende justeringer for at få mest ud af kampagnerne.
Vi kan varetage denne funktion, så du kan koncentrere dig om at drive din
virksomhed.
Kontakt os og hør, hvordan vi kan hjælpe med AdWords
Hvad er AdWords? Det kan siges meget kort: det er et
bredspektret reklamenetværk, hvor man via Googles AdWordsnetværk vil kunne få
vist sine reklamer over det meste af internettet. Hvordan virker AdWords, er
der mange, der tænker? Google er verdens mest benyttede søgemaskine og i den, er
der indbygget en funktion som gør, at AdWords annoncer med relation til deres
søgning bliver koblet sammen. Hvis man sørger på et eller flere ord, vil Google
i forbindelse med deres visning af søgeresultatet vise relaterede
søgeordsreklamer. De optræder typisk i toppen af søgeresultatet før selve det
organiske søgeresultat; vist i en gul kasse. Der findes også en reklameplads i
højre side af søgningen. Derved kan man få sin hjemmeside op foran eller ved
siden af det organiske søgeresultat.
Hvad koster AdWords, er der også mange, der spørger? Det er
der ikke noget konkret svar på, da det afhænger af mange faktorer. Man betaler
per klik. Det vil sige, er der nogen, der klikker på ens annonce, betaler man
en klikafgift for, at få personer ind på sin hjemmeside. Men prisen af klik
afhænger af, hvor mange der bruger ordet i deres kampagner, hvor meget de vil
betale og din sides relevans i forhold til søgeordet. Er der høj konkurrence om
ordet, koster det mere at bruge ordet i sin kampagne. Google AdWords system
fungerer lidt lige som en auktion. Man kan selv bestemme hvor meget, man vil
betale per klik. Jo mere man betaler, jo oftere og højere kommer ens reklame
frem. Men der er dog lige det lille men,
at ens hjemmesides relevans i forhold til ordet også har indflydelse på
placering af ens reklame i forhold til søgeordet. Alt dette er vi hos Bether
Communication klar til at rådgive dig og din virksomhed om i forbindelsen med
oprettelse af din kampagne. Husk dog, at det fungerer sådan, at man opretter en
AdWords konto, hvor man sætter et månedligt maks forbrug. Så man kommer aldrig
til at betale mere, end man har råd til.
Udover det, kan man med AdWords reklamer også komme frem på
relaterede hjemmesider, som stiller deres hjemmesider til rådighed for Google
reklamer. Det kan være nyhedshjemmesider, blogs og private hjemmesider. Det
virker således, at der er nogle hjemmesider, der stiller deres hjemmesider til
rådighed for Google reklamer. Google har så en masse annoncører via AdWords,
som de relaterer til hjemmesidernes indhold. På denne måde sørger Google for
at prioritere reklamer med relevans til de enkelte hjemmesiders indhold. Derved
opnår muligheden for at få mange flere interesserede brugere ind på ens
hjemmeside.
AdWords kampagner giver flere brugere
Når Bether Communication laver AWwords kampagner, er vores
rådgivning omkring AdWords baseret på, hvordan man får mest værdi for pengene.
Vi tager udgangspunkt i jeres produkter eller services, og laver en prioriteret
AdWords kampagne. Vi giver en række
forslag til hvilke ord, i bør benytte i jeres kampagne, og hvor meget klikværdi
i bør tillægge hvert søgeord i forhold til jeres budget. Derefter sætter vi
AdWordskampagnen op for jer, og hold nøje øje med dens forløb. Vi vil derefter
løbende komme med forslag til ændringer, hvis der skulle være behov for dette.
AdWords kampagner vil over tid ændre sig, da andre jo i
sagens natur kan vælge at overbyde jer i forhold til de valgte ord. Ud over det
så er det vigtigt at notere, at AdWords er et supplerende redskab til
søgesideoptimering. Dels har det en effekt på SEO-optimering, og dels er det
påvirket af SEO-optimering. Derfor vil det over tid kunne være muligt at skrue
ned for AdWords budgettet; eller alternativt skrue op i forhold til
konkurrencen. Men ligger man i toppen i den organiske søgning over tid, kunne
man jo vælge at bruge sine ressourcer anderledes eller helt spare AdWords
kampagnerne væk. Det vigtigste ved annoncering på både nettet og andre steder
er jo, om man får værdi for pengene.